Tuesday, March 8, 2011

"MaKciK" a.k.a "Maa" dan senyum....paRt TwO..Meet the parents

Maka bersualah kita kembali ke episod Makcik a.k.a maa dan senyum part two. Ini adalah sambungan luahan hati aku la kononnya....hah sue ko jgn nak nyibuk2..hehehehe...Aku sebenarnya orite je dengan mana2 ibu bapa pada kawan2 aku. Kadang2 bila aku pergi melepak di rumah kawan2 aku, aku lah yang menegur mak dan ayah kawan aku. Tapi bila aku nak buat hal yang sama dengan "maa" and "pokcik" si "dia" aku kaku. Maybe ini disebabkan mereka akan menjadi mentua aku nanti. Dan sebab kedua pulak, mungkin sebab aku belom berjumpa dengan mereka berdua secara formal. Mana lah tahu kot2 bila jumpa secara formal aku boleh berlawak jenaka malah boleh tepuk2 je bahu"pokcik" si "dia"....hahahaha....How i wish that would be true...hehehe...
Meet the parents...i have not met them yet..but soon la..my mother is eager to meet her mother..

Kisah aku ni leh la dikatakan macam cite "Meet The Parents" lakonan Ben Stiller dan Robert De Niro. Aku suka sangat cite tu sebab kadang2 aku paham apa yang di lalui oleh "Greg Focker" yang cuba sedaya upaya memikat hati bakal ayah mentuanya. Memikat hati orang tua ni bukannya susah sangat tapi kalau dia da suka pada kita semuanya akan berjalan dengan lancar. Kalau sebaliknya kita kena la berusaha dengan lebih gigih. hehehehehe.....Tapi kadang2 mereka akan uji kita berbagai cara dan dari berbagai sudut. Ini bukan lah apa hanya nak memastikan adakah kita ni "lelaki" betul2 serious dengan anak dia. Tu je...hahahahaha.
Persoalannya: Adakah aku sudah berjumpa dengan ayah "dia". Hmmmm....Macam mana nak cakap ye. Nak kata belom tapi sudah kot. Pelik dan sengal bunyinya kan? Tapi aku tahu "dia" je paham apa yang aku cakapkan ini. Kalau dengan "pokcik" maka aku telah bersua dengannya.
Lie detector test....matilah kalau sampai tahap ini aku kena soal nanti...hahahaha..just joking...
"Pokcik" pula aku jumpa secara tak sengaja di mana aku on the way nak pergi ambil si "dia" keluar jalan-jalan. "Dia" pulak tak warning aku yang "pokcik" ada kat depan pagar umahnya. Aku selamber la drive persona aku kot lorong umah "dia". Ambil je selekoh umahnya, aku ternampak CRV terpacak depan pagar dan "pokcik" berada dalam CRV tu. Aku dengan secara sepontannya "drove" straight je lepasi umahnya. Aku pon tak tahu kenapa aku berbuat demekian tapi jantung aku kali ke 2 berdegup kencang selepas peristiwa kat kedai jam Sogo. Tapi aku kejap je...Selepas beristigfar dan mengucap banyak2 kali maka aku drive balik ke umahnya. (padahal "dia" call aku tanya kenapa aku pergi straight je? "pokcik" nampok doh) hahahahaha.... alamak kantoi la pulak...hehehehe.. So aku sampai di umahnya, aku keluarlah dari pintu"bini" aku dan bersalam dengan "pokcik"nya. No la mana ada aku cium2 tangan. Cukuplah dengan salam macam biasa dan teguran entah lah....aku pon lupa apa aku tegor "pokcik" dia. Kalau tak silap la..."tak kerja chik"? ataupun "sihat chik"? aku pon lupa la..debaran mengatasi 6 senses aku...hahahahahha...Aku cuma ingat "pokcik" cakap..."hoh ralik ngat bace suratkabor... dok prasang pah"...sambil senyum kat aku. Senyum seribu makna...hahahaha...aku membalas senyumannya dan bawak anak dia keluar jalan-jalan.
   
1st Step..Shake his hands and never avoid the "eye" contact to show your sincerity
Aku rasa lepas ni aku da tak berdebar sangat lagi dah. Insya'Allah. Emak aku nak pergi rumah "dia" nak berjumpa dengan maa "dia" la. Tapi masa tak mengizinkan kami lagi nak pergi. Insya'Allah bila aku balik kampung nanti aku akan bawalah mak aku ke rumah "dia". Mana la tahu kot-kot "dia" masak sedap2 tuk aku n mak aku nanti. Terus terpikat mak aku kat "dia" nanti..hehehehe...Tapi mak aku sempoi. Dia terima je pilihan aku siapa. Terima kasih mak. hehehehe.

udah la.cite ni. rasanya da tamat kot. hehehe...

sekian...

1 comment:

  1. takkan "naga" ketar kot... hehehe... dah jadi naga dah bersara ker...? - jacx

    ReplyDelete