Tuesday, March 22, 2011

BerTiGa KeMBaLi.....

Setelah sekian lama sahabat kami si zuly telah keluar dari umah bujang buruk aku ni. Dan ini lah kali pertama dia melepak-ing bersama kami semula....no bukan dia lari rumah ke apa2 pon...org rumah dia 'outstation kat Johor" so leh la dia lepak-ing ngn kita orang..ala macam bujang2 dulu la...(aku n zemi mmg sedia kala bujang)...hehehe..Dulu masa dia ada kami rajin masak-masak..tapi lepas dia kuar..dapur kami jarang berasap..leh katakan dia macam sumber inspirasi untuk kami memasak...mana tak nya...kalau dia makan selera je tgk dia makan...menambah2 beb.tu la zuly kawan lama aku....bab makan serah kat dia....hahaha
tapi sejak da kawin ni kena la cover2 skit makan..makan x leh la overdose sangat...JAGA BADAN...hehehe...Bini Pakar makanan...Nutritionist..makan "quaker oat" la jadinya...hehehe

Menu malam ni mee goreng basah

Mee Goreng Basah Aku...

Macam biasa la aku kalau nak masak mesti akan agihkan tugas2 kat kawan2 aku tu....si zuly kena potong bawang....zaimi buatkan air dan aku la yang akan memasak...Menu malam ni kita org masak mee goreng banjir....aku ada tanya pada zemi nak makan apa malam ni tapi setelah hampir 3 tahun aku kenal dia, tak pernah berubah jawapan dia kat aku bila aku tanya...."aku x kesah la apa2 pon boleh"itu la jawapan selalu kuar dari mulut si zaimi...aku rasa sue pon tahu akan hal ni...hehehe....so aku pon masak la mee goreng basah...tapi last2 aku tgk macam mee bandung pon ada gak..hehehe...tapi janji syok masak ramai2 kat dapur tu..macam dulu2 la katakan...

Paling best kenangan malam tadi ialah zemi mengusik zuly dan zuly pon sama mengusik zemi. macam dulu2 la...hepi aku melihat gelagat mereka berdua. hahahaha...."MOK" itulah gelaran zemi panggil kat zuly. "MOK"?..ala x payah la tahu lebih2...hehehe...ada la tu sebabnya......Zuly pon panggil zemi "MOK" jugak..kenapa ye?...biasalah bak kata en Ghani (rakan sekerja) dah anugerah Tuhan bagi kat lelaki.Sambil2 bergurau mee goreng licin gak dalam pinggan masing2...alhamdulillah abis jugak mee goreng kita orang masak semalam.Nak kata sedap tu tak la. Orang bujang yang masak. Janji leh makan dan kenyang cukup la. Kalu nak sedap pergi kedai la makan...hahahaha

ni hah gambar2 semalam untuk di kongsikan bersama. Jom kita tengok..

Ni dia zuly a.k.a "MOK" menjamu selera...

ni hah mee goreng basah before dimakan....

ni hah mee goreng basah selepas dimakan.... licin... 


BINTANG BARAT TERBITAN PETANG,
BINTANG TIMUR TERBITAN PAGI,
JIKA TIDAK MELARAT PANJANG,
ADA UMUR KETEMU LAGI.
 
Inysa'Allah kita akan bertiga kembali lagi...

5 comments:

  1. alololo xcomei dh zuly kalo kurus!!!!hehehe

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. huhuhu... aku duk sorang-sorang jugak kat rumah nih... rindu kat masakan ko lah mie... balik ganu masak..!!

    ReplyDelete
  4. relax bro, nnt kita setup satu date, kita paksa dia masak lg....

    ReplyDelete
  5. hampeh..aku je masak der..ko tu mana ayam blekpeper ko tu?...hahaha..apatah lagi ayam..peper pon aku x nampak lagi..hahaha

    bro: balik ni aku masak la kat ko...kita gotong royong masak macam biasa..hahaha

    ReplyDelete