Thursday, August 4, 2011

"Slipper" Aku HilanG Ketika Berterawih...

Alhamdulillah semalam da masuk 3 Ramadhan. Berpuasa seorang diri di batang kali buat pertama kaliya dalam hidup aku. Berbuka seorang diri bertemankan suara azan berkumandang dari Masjid batang kali. Setakat ini, puasa aku alhamdulillah. Aku masih lagi mampu pergi terawih dengan tubuh yang sihat yang Allah bagi pada aku.

Imam-imam muda dari Darul Quran memang bagus bacaan mereka. Biasalah, meraka semua ini tahfiz Quran. Solat terawih tahun ni, aku masih lagi buat 8 rakaat je disusuli dengan witir. Tahun ni juga berbeza untuk diri aku sebabnya aku berbuka dengan hanya menjamah 3 biji kurma dan makan kueh mueh yang ada jika aku beli kat baazar ramadhan. Lepas selesai solat terawih, barulah aku akan menjamu moreh yang disediakan pihak masjid. Alhamdulillah, rezeki aku tahun ni kat masjid. Dulu masa ada zaimi n zuly da tentu aku berbuka dengan mereka tapi memandangkan aku berbuka sorang-sorang maka aku pon buat pilihan bermoreh di masjid la.

Semalam lepas moreh, masa nak balik, aku nak marah pon macam tak berbaloi kerana harganya cuma RM10.00 sepasang je. So kiranya aku pon halalkan aja lah kepada sesiapa yang tertukar slipar atau pun tersengaja bawak balik umah dia. So aku pon balik umah berkaki ayam la. Setakat ni pon da 2 kali slipar aku hilang di masjid itu.
ni la rupa slipar aku tu..

Masa aku nak sampai rumah aku, aku ada nampak 2 orang budak taman aku tu pakai slipar sebijik macam slipar aku. warna hitan n tali biru pulak tu. Aku pon benti tanya diorang n diorang cakap tu sliper diaorang. Aku pon x cakap banyak pastu balik je la. Da memang tak panjang rezeki slipar tu ngn aku. Hahahaha...Tapi insya'allah sabtu ni, aku beli lagi satu la. Mana tahu kot2 nanti ada lagi budak2 berminat.

ok lah..

Selamat Berpuasa.

wasalam.

5 comments:

  1. slipar aku ni da hilang so..sue blanja aku slipar baru leh...
    da dokat nak raya ni..slipar raya aku da kena rembat..hehehe

    leh la..bukan selalu pon ko lanje aku slipar...hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha... bro.. ko letak rantai jer kat selipar tuh... =) aper kater ko amik bas.. balik ganu.. cari kerja kat ganu nih... tak payah duk KL.. hehehe... boleh terawih kat kg tebakang nih... mesti selipar ko tak kena curik...

    ReplyDelete
  3. xde org len ke ko nak mntak slipar..adoiii slipar pun nk mntak MJ tlg belikan...apa ra...

    ReplyDelete
  4. jack: hahaha...rantai slipar aku ek?..ke balik ganu terus?...ko pon mati2an berusaha nak balik KL ko lak nak suh aku balik keje Ganu?..hehehe Ganu x trime aku keje sana dah..hehehe..

    kat KL lak ia akan bagi jawapan macam ni:

    On behalf of Radicare (M) Sdn Bhd, JobStreet.com would like to
    inform you that the processing period for this position has just ended.
    Unless Radicare (M) Sdn Bhd has contacted you, it would be
    advisable to consider your application not shortlisted. Please be
    assured that your application has been given its due consideration
    by Radicare (M) Sdn Bhd.
    hahahaha.....

    sue:ala slipar pon ko nak kedekut...hehehe..at least aku x mintak FR 24 pcs...hehehe...lagi mahal dari slipar ow..MJ x MJ...hehehe

    ReplyDelete
  5. FR 24 pcs, tuh korang leh share duit beli bg kat MJ...hahahaha

    ReplyDelete