Thursday, July 28, 2011

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak


Kepada mak yang di sayangi, sahabat2 serta teman wanita yang istimewa dalam hidupku. Selamat menyambut bulan ramadhan. Semoga kita sama2 melakukan ibadah puasa ini seperti ia ramadhan yang terakhir untuk kita semua.

Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi- 

Insya'Allah Ahad malam Isnin kita bolehlah ramai-rami memeriahkan masjid-masjid untuk sama2 melakukan ibadat solat sunat terawih. Rebutlah peluang ini. Insya'Allah.

Nabi s.a.w bersabda: "Apabila bermula malam yang pertama dari bulan Ramadhan….menyerulah Malaikat, katanya: "Wahai orang yang mencari dan berkehendakkan kebaikan: Tampillah mengerjakannya, dan wahai orang yang merasa mahukan kejahatan; berhentilah dari meneruskannya; dan (ketahuilah) Allah banyak membebaskan orang-orang yang dijanjikan dengan neraka daripada memasukinya."Seruan dan keampunan yang demikian, ada pada tiap-tiap malam (dalam bulan yang tersebut)."
Abu Hurairah r.a
sekian, 

No comments:

Post a Comment