Thursday, May 5, 2011

SoLaT SuBuH 5 RakAaT...

hah ini la dia cerita lawak aku nak kongsi bersama teman2 aku sume...
anak sedara aku ni hah, baru masuk darjah satu la katakan....
so mak nya start la aja anak tunggal dia ni sembahyang....
kan da umur 7 tahun da leh ajar solat dah...
tambah2 lagi anak sedara aku ni lak di hantar ke sekolah rendah agama...
so kat sekolah dia pon dah blaja la solat semua...

ni lah ank sedara tunggal aku..hensem dah dia..hehehehe

Citenya berlaku ari sabtu 2 minggu lepas...mak ai.lama da baru nak cite...
biasalah malas nak menulis..ni baru ada mood...hehehe..
ok sambung semula cite tu..bila kol 7.00 tu anak buah aku ni bangun la...macam biasa nak solat subuh la...
pastu dia g amik wuduk bagai n mula la solat...
aku mula2 heran gak nape lama sangat dia solat subuh x sudah2. lagi...hehehe
rupa2nya dia pergi sembahyang subuh 3 rakaat pastu dia perasan dia dah tersilap dia pon pergi solat subuh 2 rakaat (yang betul punya) pulak...so patutla aritu dia solat 5 rakaat...hehehe... dia lak g bagi tau kat mak dia..apa lagi bila mak dia cite kat aku..sakit perut aku tahan suka..hehehe

tapi aku bangga la, aku masa umur dia pon, aku tdo je x de bangun subuh2 da... yang aku tau kalau ari cuti aku memang bangun awal la....kol 8 lebih da keluar umah da....pergi lastik burung...hahaha...
anak buah aku ni kira baik la...harap2 dia boleh ikut jejak langkah pak su dia n arwah atuk nya menjadi orang alim. iNsyaAllah....

2 comments:

  1. oi mie.. masa umur dia jer ker? masa sekarang pun macam mana? hahahha...

    ReplyDelete
  2. masa skang bangun subuh tapi time keje je awal la...time cuti lambat sikit..hahaha

    ReplyDelete