Thursday, May 17, 2012

Selamat Hari IBU..Puan Hajjah Meriah binti Bakar

Kehadapan Puan Hajjah Meriah binti Bakar a.k.a emak aku.
selamat hari ibu
aku tak tahu apa yang harus aku ucapkan selain
terima kasih kerana
mengandungkan aku selama 9 bulan
melahirkan aku ke dunia ini
menyusukan aku
memandikan aku
menidurkan aku
menjaga aku siang dan malam
menjaga aku tika aku demam
menyediakan makanan
menyuapku
menyikat rambutku
menghantar aku ke sekolah
membungkuskan nasi di bawa ke sekolah
memasak untuk aku siang dan malam
merotan aku
mengajar aku mengaji Quraan
kaulah guru ku yang terbaik pernah di lahirkan dalam hidupku
memarahi aku jika aku salah
membebel kepada aku setiap masa walaupun aku sudah besar sekalipon
mengajar aku erti kehidupan
mengajar aku erti persahabatan
mengajar aku erti perpisahan
mangajar aku erti kasih sayang
mengajar aku erti menjadi orang Islam
mengajar aku sembahyang 5 waktu
mengajar aku sembahyang sunat
mengajar aku menjaga maruah dan adab
mengajar aku harga diri
mengajar aku menjaga adik beradik aku
mengajar aku tata-tertib

sesungguhnya terlampau banyak jasa yang emak buat pada aku dari dalam kandungan sehinggalah sekarang dan tidak ternilai nilainya dan ia tak akan mampu di tukar ganti dengan duit. Besar jasamu duhai IBUKU. Aku hanya mampu mendoakan agar dirimu sihat sejahtera, di kurniakan rahmat Allah, menjaga emak dan memberi kasih sayang pada emak. Itu yang termampu buat masa ini. Dengan itu "Selamat Menyambut Hari IBU Sedunia" "Engkaulah IBUKU ENGKAULAH SYURGAKU"

dari anak mu yang degil,
Ahmad Salami bin Ramli



No comments:

Post a Comment